بحران هویت
متاسفانه ما مردم ایران دچار سردرگمی در هویت خود هستیم. هویت ما یک نیمه عربی اسلامی دارد و یک نیمه ایرانی .از همان بدو اسلام سرداران رشید(؟) اسلام هر چه زور زدند نتوانستند ایرانیان را از هویت تاریخی خود کاملا جدا کنند.دقت کنید ... تمام ممالکی که اکنون به جهان عرب نامیده می شوند برای خود تاریخی و تمدنی داشتند . از تمدن بابلی در عراق بگیر تا مصریان و تمدن فینیقی در لیبی و کلا شمال آفریقا مثل مراکش و الجزایر و ... این ممالک بکل هویت قبلی خود را کنار گذاشته و دین اسلام و زبان عربی را برگزیدند (به چه وسیله ای بماند ..) .اما تنها ملتی که هویت خود را حفظ کرد و این قضیه اسلام حنیف (؟) را هضم نکرد ، ایرانیان بودند .
با تمام تهاجمات نظامی و فرهنگی ، این ملت فرهنگ خود را کشان کشان حفظ کرد و هیچگاه نشانه هویت خود را که همانا زبان پارسی است ، فراموش نکرد. از بزرگانی چون فردوسی و رازی و خیام و حافظ و ابن مقفع گرفته تا میرزا فتعلی آخوندزاده و میرزا آقا خان کرمانی و کسروی و صادق هدایت و این اواخر امثال سعیدی سیرجانی و بهرام مشیری و .... هیچگاه آئین خشک و متصلب اسلام را نپذیرفته و سعی در روشن ساختن مردمانشان داشتند .
باید در این زمینه روشنفکران ، دلسوزان و تمام کسانی که بهر طریق کاری از دستشان بر می آید فروگذار نباشند .ما ملتی شدیم که بعضی بخواب رفته اند و مابقی خود را بخواب زده اند .شده ایم مشتی انسانهای مسخ شده که درباتلاق مشکلات معیشیتی دست وپا می زند و هر کی به سی خودش . گور بابای دیگران و گور بابای وطن . باور کردنی نیست ، ایرانیانی که 1000 سال قبل از اسلام دهکده هایشان مجهز به سیستم فاضلاب بوده و حمام در خانه های روستائیان تعبیه شده بود وسیستم تامین اجتماعی داشته اند و هزار کوفت و زهرمار دیگه که الهی تو فرق سر هر چی مستبد بخوره ، داشته اند ، اکنون به درکات نکبت و ادباری افتاده اند که امید رهایی درکوتاه مدت متصور نیست.. ملتی شده ایم که اگر روشنگری (چه هموطن چه دیگری) بخواهد ما را بیدارکنند، به دشمنی قصد او خواهیم کرد .به چه مستمسکی ؟ توهین به مقدسات .... چرا؟ چون دیرگاهی است که در این دیار هر چه خوبی بوده به پستی گرائیده و هر ارزشی به ضد ارزش معرفی شده و برعکس . و در این راستا دشمنان تاریخی ما دوستان ما و اولیاء خدا نامیده می شوند و بزرگان و حافظان تاریخ و فرهنگمان دشمن تلقی می شوند و فرهنگ ناب ایرانی مبتنی بر مهر و دوستی و آبادسازی و خرمی دنیا می شود طاغوت .
افسوس و صد افسوس ...
آیا فرا می رسد روزی که ایرانیان کار اسپانیائیها در قبال اسلام را تکرار کنند و از این نکبت و ننگ تاریخی رهایی یابند ؟
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
Dorood bar shoma va afkar e roshangaretan , ma Iranian bayad eftekhar konim ke hanooz zaban va farhangemoon ro hefz kardim va iman daram ke dar naslhaye ayande shahede bargashte ayinhaye faramoush shode ham khahim bood. Irani hata mazhabe eslam ro ham ba farhange ensanie khodesh pazirofte ( be goftarhaye ostad e haghighat rojoo konid!)
ma be andishehayii chon shoma nazmandim,
ba sepas.

Blog Counter