بهشت و جهنم .... بودن یا نبودن ...مسئله این است
می گویند " بهشت هر قوم متناسب با فرهنگ و سطح زندگی آن قوم می باشد ."
آیا تا بحال به بهشت وعده داده شده به مسلمین و مسلمات توجه کرده اید ..... ؟

سایه خنک ، آب روان ، میوه های بهشتی ، شیر و عسل و البته حوری و غلمان های زیبا روی ... اینها تمام آرزوی عرب در دوران صدر اسلام بوده که مشخصا به موقعیت جغرافیایی آن منطقه شدیداً مرتبط است . برای جا افتادن موضوع تصور کنید که یک فرانسوی را قرار است مسلمان کنیم و به او مزایای مسلمان شدن و اجر و پاداش های دنیوی و اخروی را متذکر شویم . باید به او بگویم که اگر مسلمان شدی به بهشت خواهی رفت و در آنجا از نعمات بهشتی بهره مند خواهی شد ! و آنجا شیر و عسل و حوری و سایه و ملاقه معروف در انتظار شماست .
در این صورت آیا آن فرانسوی ما را مجنون فرض نخواهد کرد ؟ وقتی تمامی این نعمات بهشتی یک درصد نعمتهایی که در حال حاضر برخوردارند ، نیست ( فرانسویان بیش از 400 نوع پنیر برای صبحانه دارند ! )

در پاسخ به ایرادات بالا مذهبیون بعد از دادن حکم ارتداد به شما !! و اندکی سر بریدن و پوست کندن شما ، خواهند گفت که :
" این نعمات بهشتی ، مادی نیستند و با این نعمت های زوال پذیر دنیوی اصلاً قابل قیاس نیستند ."

در پاسخ باید گفت که اگر این نعمات مادی نیستند و به جهان معنویت و روح و ... اطلاق می شود ، پس روح ما چه احتیاجی به خوردن و آشامیدن و آمیزش با حوریان دارد ؟ تازه تمام این اعمال ، اعمالی مادی است . در جهان ماده است که خوردن و لذت بردن و احساس خنکی هوا و غیره ... معنی می پذیرد .
اما اگر این قضایا مادی است و اعتقاد بر این است که جسد ما هم بر انگیخته خواهد شد و بعد از حیات دوباره از این نعمات بهره خواهیم برد ، باید گفت که : تمام ماده در این کائنات آدرس مشخص دارد . آدرس بهشت و حهنم که در آنجا این قضایای مادی صورت می گیرد کجاست ؟
بسیار شنیده ایم که می گویند بهشت و جهنم در بالا قرار دارند . درسته ؟ اما آیا تا کنون اندیشیده اید که بالا تا زمانی معنی دارد که روی زمین قرار گرفته ایم . به محض خروج از مدار زمین دیگر بالا معنی ندارد و در اینصورت ما در بیکران هستی قرار گرفته ایم که ابتدا و انتها و بالا و پائین آن قابل تصور نیست !!!!
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
بهتر است بعد از خواندن وبلاگ من در این مورد حساس قضاوت کنید و این را بدانید که بهشت و جهنم ما به دست بوش یا خامنه ای نیست!
http://hoorikist.mihanblog.com
لطفا به آرشیو موضوعی مراجعه کنید...

Blog Counter